Harhavaaran foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalisen Harhavaaran ratsastuskoulun foorumi.
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Aamun päiväkirja

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Aava
Ylläpito
Ylläpito
Aava


Viestien lukumäärä : 39
Join date : 07.07.2015

Aamun päiväkirja Empty
ViestiAihe: Aamun päiväkirja   Aamun päiväkirja EmptyTi Heinä 07, 2015 8:49 pm

t. Aamutähti
Suomenhevonen
Synt. 13.11.2014

Tutustu
Takaisin alkuun Siirry alas
http://harhavaaran.suntuubi.com
Disqualified
Vierailija




Aamun päiväkirja Empty
ViestiAihe: Ensimmäinen päivä!    Aamun päiväkirja EmptyMa Elo 17, 2015 9:23 pm

Sydämmeni pamppaili. Räpläsin hermostuneena neuletakkini hihaa, pyörittäen sitä ranteeni ympärille. Hiukseni olin laittanut kiinni ja avannut uudelleen ja uudelleen varmaankin jo neljättä kertaa. Toisin sanoen, jännitys oli todella kova. Hyppäsin bussista pois. Kuulokkeet korvilla lähdin kävelemään pitkin hiekkatietä joka johtaisi tallille. Päälläni oli tosiaan harmaa pitkä neuletakki, hihaton toppi ja ratsastushousut sekä kengät. Reppu selässä, johon oli sidottu kypärä. Olin siinä toiveessa, että pääsisin kokeilemaan hieman maastossa kulkemista Aamun kanssa.
Pian vaaleansininen talli kohosi edessäni. Olin viesteillyt aamulla Aavan kanssa, ja minun oli määrä tavata hänet tallilla ennen aloittamista. Astuin ovesta sisään, ja ihana heinän sekä satulahuoneen tuoksu tulvahti nenääni. Kohotan katseeni, ja edessäni seisoo Aava. "Tervetuloa", hän sanoo ystävälliseen ääneensävyyn. "Kiitos, olen siis Anna", sanon hymyillen varovasti. "Hienoa"
Aava esitteli minulle nopeasti tilukset, ja päästi minut sitten Aamun luo. "Tsemppiä, ja pidä hauskaa!", hän huikkaa ennen lähtöään.
Astun Aamun karsinan eteen. Laidan yli kurkkaa ruskea tamma. "Heiiii", tervehdin sitä hiljaa samalla kun kurotan käteni, ja annan Aamun haistella sitä. "Mukava tavata, minusta tulee uusi hoitajasi", jatkan. Ihan niin kuin tuo tamma ymmärtäisikin siitä jotain. Se riuhtaisee päänsä nopeasti ylös, päästäen epämääräistä tuhinaa suustaan. Päätän suunnatta ensiksi satulahuoneeseen hakemaan harjoja.

Satulahuoneessa minua tulee vastaan nauravainen tyttö. "Moi!", hän sanoo pirteästi. "Moi", totetan hieman varautuneena. "Kukas sinä olet? Minä olen Rowena", hän jatkaa hymyillen. "Nimeni on Anna", sanon. "Okei! Aaa, taisit tulla hoitamaan Aamua eikö vain?" "Juu", hymyilen pienesti. "Hienoa, hoidan itse Hassea. Mennään joku kerta yhdessä maastoon!" "Kuulostaa hyvältä"
Tyttö lähtee ovesta, ja minä suuntaan harjojen luo. Nappasin pehmeän ja kovan harjan, pölyharjan, sekä kaviokoukun. Lisäksi otin mukaan riimun ja narun. Olin kuullut Aamun olevan hieman haastava. "Saa nähdä mitä tästä tulee", tuumin itsekseni.
Astun karsinaan sisälle, ja lähestyn varoen. Koitan kuitenkin pysyä pomona ja näyttää päättäväisyyteni, mutta se oli hieman hankalaa. Laitan riimun sen päälle, ja sidon narun kiinni karsinassa olevaan koukkuun. Aamu alkoi nostelemaan kavioita hermostuneen oloisena. "Shhh, rauhassa", koitan rauhoitella. Vedän turkin läpi ensin pehmeällä harjalla. "Taidat nauttia tästä", hymähdän, kun huomaan tamman laittavan silmänsä kiinni. Rapsutin sitä samalla kaulasta. Selkään on jäännyt kiinni kuivunutta mutaa. Se onneksi irtoaa nätisti kovemmalla harjalla. Aamun harja on takuton, joten päätän letittää sen ensimmäisen päivän kunniaksi. Nyt on kavioiden aika. Otan ensimmäisestä kiinni, jolloin huomaan pientä vastustelua. Se potkaisee pienesti, mutta olen onneksi sivulla, eikä potku ollut suuri. Loppu menee paremmin, se taitaa huomata että en mitään pahaa tässä ole tekemässä!
Taputan tammaa ja kehun sitä. Suoriuduin yllättävän hyvin.
Käväisen ulkona. Kovin lämmintä ei ollut, noin 15 astetta. Mutta eipä ainakaan satanut. Päätän lähteä maastoon kokeilemaan.

Nousen Aamun selkään. Pujotan toisenkin jalkani jalustimen läpi, ja otan suitsista otteen. Ihanaa olla pitkästä aikaa hevosen selässä. Tunne on kuvailematon. Taputan jaloillani pehmeästi, ja lähdemme liikkeelle. Lönköstimme ulos tallin pihasta maastopolkua pitkin. Poistuessani tallin alueelta, nostan vauhdin raviin ja huomatessani vastahakoisuutta, alan heti keventämään. Lämmin tuuli puhalsi kasvojani, ja en pysty tekemään muuta kuin hymyilemään. Olin kaivannut tätä niin kauan. Mutkitteleva polku loppuu, ja edessäni aukeaa leveä suora tie. Päätän koventaa vauhtia. Siirrymme laukkaan. Painaudun lähemmäksi Aamua, ja tunnen sen kevyen ja joustavan askeleen. Hymyni vain levenee. Huhhuh, jos joku minut näkisi, vaikuttaisin kyllä täydeltä idiootilta! Lopulta hiljennän vauhdin raviin ja suuntaamme takaisin tallille.
Talutan tamman talliin samalla kehuen sitä vuolaasti. Se näyttää tyytyväiseltä. Ehkä jopa omahyväiseltä. Hymähdän itsekseni. Kello lähenee seitsemää. Riisun hevosen varusteista, laitan ohuen loimen ja riimun päälle. Talutan sen laitumelle, jossa muutkin hevoset kirmaavat.
Päätän vielä lopuksi siivota karsinan. Viereisessä karsinassa hirnahtaa hevonen. Jään silittelemään sitä joksikin aikaa ennen kuin raaskin lähteä. Käyn sanomassa hyvästit Aavalle ja Rowenalle. Muita ihmisiä tallilla ei tainnutkaan olla. Lopuksi vielä kaarran laitumien kautta, silittelen tovin Aamua ennen kuin lähden takaisin bussipysäkille.

Oli ihan mieletön ensimmäinen hoitopäivä. Painun suihkuun, ja menen hyvillä mielin nukkumaan.
-Anna

// Mahtava tarina! Kuvailit juuri sopivasti, sekä tarina oli hyvän mittainen. Jatka samaa rataa Smile Saat 35v€

-Aava
Takaisin alkuun Siirry alas
 
Aamun päiväkirja
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Liljan päiväkirja
» Hessin päiväkirja
» Ellin päiväkirja
» Villan päiväkirja
» Lucan päiväkirja

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Harhavaaran foorumi :: Tallilla tapahtuu :: Hevosten päiväkirjat-
Siirry: